صنعت وتجارت

چطور مردی اقتصاد دان شویم

صنعت وتجارت

چطور مردی اقتصاد دان شویم

چه کسانی دردنیای اقتصاد موفق هستند

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعادل میان شغل و زندگی شخصی؟

بر اساس گزارشی تازه از نشریه “جامعه شناختی آمریکایی” که به سفارش مؤسسه ملی بهداشت آمریکا و مراکز پیشگیری بیماری‌ها تهیه شده است، از هر ده نفر که در آمریکا کار می‌کنند هفت نفر در برقراری تعادل بین زندگی شغلی و خانوادگی مشکل دارند. این آمار به مرور زیادتر شده است، تا حدی که کارمندان و به خصوص والدین احساس استرس، سردرگمی و فاصله می‌کنند.

در این مقاله با عنوان مسئله کار و خانواده: شواهدی از شبکه کار، خانواده و سلامتی، محققین به دنبال پاسخ این پرسش بودند که چه چیزی را می‌توان در فضای کاری تغییر داد تا این مسئله بین سلامتی و بهره‌وری حل شود. آن‌ها آزمایشی در مقیاس بالا را در شرکت‌های عضو ۵۰۰ شرکت برتر مجله فورچون انجام دادند و دریافتند که تضاد میان کار و خانواده نباید فقط و فقط مشکل فردی و خصوصیِ کارمندان تلقی شود، بلکه باید به صورت سیستماتیک با اندکی مدیریت مناسب رفع و رجوع شود.

  • عباس کریمی
  • ۰
  • ۰

چگونه دروغ را تشخیص دهیم؟

تا به حال برایتان پیش آمده که ناخودآگاه متوجه شوید فردی به شما دروغ می‌گوید؟ انسان به طور غریزی تا حدی قابلیت شناسایی افراد دروغگو را دارد. اما با دانستن برخی نکات علمی می‌توانیم مجهزتر از همیشه و با اعتماد به نفس بیشتری در این باره تصمیم بگیریم و دروغ را تشخیص دهیم.
دروغ را تشخیص دهیم
زندگی در دنیایی که همه در آن راستگو و شفاف هستند بسیار زیباست، اما واقعیت این است که با چنین دنیایی فاصله زیادی داریم. پس به مهارتی نیاز داریم تا بتوانیم دروغ و حقیقت را از هم تشخیص بدهیم. طرف مقابل شما خواه همکارتان باشد، دوستتان، یا یکی از اعضای خانواده‌تان، سه راه اصلی برای تشخیص این که آیا وی دارد به شما دروغ می‌گوید یا خیر وجود دارد:

  • عباس کریمی
  • ۰
  • ۰

چگونه به رئیس انتقادناپذیر خود انتقاد کنیم؟

رئیس خوب رئیسی است که رهبری می‌کند و نه ریاست، و پذیرای گفتگوی بی‌رودربایستی است و فضایی را ایجاد می‌کند که کارمندانش هنگام رویارویی با مشکلی در محیط کار بدون نگرانی سراغش بروند. خبر بد این که اینجا مدینه فاضله نیست و همه رئیس‌ها در این دسته نمی‌گنجند. چگونگی انتقاد از رئیس مشکلی معمول در محیطهای کار است. به خصوص اگر رئیس جوان و کم تجربه باشد. اگر شما هم در چنین موقعیتی گیر کرده‌اید، بدانید تنها نیستید.انتقاد از رئیس

و خبر خوب اینکه، برای انتقاد از رئیس بدقلق چند استراتژی وجود دارد. کار را با ترتیب دادن جلسه‌ای رودررو با رئیستان شروع کنید.

پیش از جلسه

  • عباس کریمی
  • ۰
  • ۰

برای ایجاد انگیزه در کارکنان این توصیه ها را به کار ببندید. 

بی برو برگرد اولین یا نهایتاً دومین راه حلی که برای ایجاد انگیزه در کارکنان به ذهن همه مان می رسد، بالا بردن حقوق است. اما صاحبان کسب و کارهای کوچک از منابع مالی زیادی برخوردار نیستند، و برخلاف شرکت‌های غول‌آسا که می‌توانند به کارکنان خود حقوق‌های چرب و چیلی بدهند، در همین حد که بتوانند مایحتاج اولیه شرکت خود را تأمین کنند کلاهشان را هوا می‌اندازند.

ایجاد انگیزه

اگر شما هم نمی‌توانید به کارکنان کسب و کار کوچک خود حقوق‌های نجومی بدهید، بدانید تنها نیستید. هر چه کسب و کاری کوچک‌تر باشد، حقوقش هم پایین‌تر است. حال که سرمایه‌تان محدود است، چه طور می‌توانید کارکنان خود را راضی و مولد نگاه دارید؟ شاید باورتان نشود که پول تنها روش ایجاد انگیزه نیست. در عوض می‌توانید از این پنج روش غیرپولی برای دادن انگیزه به کارکنانتان و حفظشان استفاده کنید:

  • عباس کریمی