صنعت وتجارت

چطور مردی اقتصاد دان شویم

صنعت وتجارت

چطور مردی اقتصاد دان شویم

چه کسانی دردنیای اقتصاد موفق هستند

  • ۰
  • ۰

برای ایجاد انگیزه در کارکنان این توصیه ها را به کار ببندید. 

بی برو برگرد اولین یا نهایتاً دومین راه حلی که برای ایجاد انگیزه در کارکنان به ذهن همه مان می رسد، بالا بردن حقوق است. اما صاحبان کسب و کارهای کوچک از منابع مالی زیادی برخوردار نیستند، و برخلاف شرکت‌های غول‌آسا که می‌توانند به کارکنان خود حقوق‌های چرب و چیلی بدهند، در همین حد که بتوانند مایحتاج اولیه شرکت خود را تأمین کنند کلاهشان را هوا می‌اندازند.

ایجاد انگیزه

اگر شما هم نمی‌توانید به کارکنان کسب و کار کوچک خود حقوق‌های نجومی بدهید، بدانید تنها نیستید. هر چه کسب و کاری کوچک‌تر باشد، حقوقش هم پایین‌تر است. حال که سرمایه‌تان محدود است، چه طور می‌توانید کارکنان خود را راضی و مولد نگاه دارید؟ شاید باورتان نشود که پول تنها روش ایجاد انگیزه نیست. در عوض می‌توانید از این پنج روش غیرپولی برای دادن انگیزه به کارکنانتان و حفظشان استفاده کنید:

 اجازه دهید از منزل کار کنند

افرادی که از گزینه کار کردن در منزل برخوردارند به استرس کم‌تری دچار می‌شوند و عوامل مزاحم کم‌تری آن‌ها را از کارشان باز می‌دارد.

برای بسیاری از کارکنان گزینه کار کردن از منزل عامل بسیار مؤثری برای ایجاد انگیزه در آنهاست. خودمانیم، چه کسی دلش نمی‌خواهد با لباس خانه و دمپایی روفرشی کار کند؟ دو سوم از افراد تمایل دارند از منزل کار کنند و ۳۶% می‌گویند این گزینه از افزایش حقوق هم برایشان مهم‌تر است. بنا بر یک پژوهش، افرادی که دستکم سه روز در هفته از منزل کار می‌کنند احساس رضایت بیش‌تری نسبت به شغلشان دارند، چرا که به استرس کم‌تری دچار می‌شوند و عوامل مزاحم کم‌تری آن‌ها را از کارشان باز می‌دارد.

 

 روش قدیمی اما مؤثر قدردانی

یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های ایجاد انگیزه در کارکنان قدردانی از زحماتشان است، که اغلب نادیده گرفته می‌شود. هر کسی دوست دارد زحماتش دیده شود، به خصوص اگر از حد وظیفه خود به قول معروف بیش‌تر مایه بگذارد. قدردانیِ خود را چه با تشکر رودررو نشان دهید و چه با مرخصی تشویقی، در درازمدت بازخورد چشمگیری دریافت خواهید کرد. در واقع، سازمان‌هایی که دارای برنامه‌های قدردانی جذابی هستند، کارکنانشان به میزان ۳۱% کم‌تر از دیگر سازمان‌ها استعفا می‌کنند.

هوا را از من بگیر، اما شوخ طبعی را نه!

محیط کار مفرحی برایشان فراهم کنید. بسته به فرهنگ خود، می‌توانید برای نمونه با برگزاری میهمانی، مسابقه یا جلسات تماشای فیلم محیطی شاد ایجاد کنید. خلاقیت به خرج دهید و نظر خودشان را نیز جویا شوید. وقتی کارکنان برای رفتن به محیط کارشان اشتیاق داشته باشند، کم‌تر بر میزان حقوق خود تمرکز می‌کنند.

کاربرد شماره تلفن مجازیمحیط کار استاندارد چه ویژگیهایی دارد؟

به آن‌ها اختیار عمل دهید

ایجاد انگیزه

وقتی نظرات خود را به کارمندانتان تحمیل می کنید، به دست خودتان انگیزه را در آنها می کشید.

آیا به کارکنانتان فرصت در دست گرفتن پروژه و نشان دادن استعدادهایشان را می‌دهید؟ این یکی از روش‌های ایجاد رضایت شغلی است. در یک پژوهش، ۵۹% از کارکنان «فرصت به کارگیری مهارت‌ها و توانایی‌ها»ی خود را در تعیین میزان رضایت شغلی خود «بسیار مهم» عنوان کردند.

سریع‌ترین راه برای توانمندسازی کارکنان دادن اختیار عمل در انجام وظایف و پروژه‌های روزانه به آن‌هاست. کارکنانتان را زیر ذره‌بین مدیریتتان قرار ندهید. افسار را به آنان بسپارید، عقب بکشید و فضای کافی برای انجام کارشان به آن‌ها بدهید. با این کار نه تنها اعتماد به نفسشان تقویت می‌شود، بلکه راضی و مولد باقی می‌مانند.

 

امکان ارتباط را باز نگاه دارید

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کسب و کارهای کوچک این است که کارکنان احساس تعلق بیش‌تری نسبت به شرکت و مقام‌های ارشد خود دارند. برخلاف کارکنان شرکت‌های عظیم، کارکنان شرکت‌های کوچک می‌توانند تأثیری را که بر موفقیت کلی شرکت می‌گذارند به چشم خود ببینند.

به همین دلیل است که باید امکان ارتباط با کارکنان باز باشد. به طور مرتب با آن‌ها درباره روند پیشرفت کار صحبت کنید و بگذارید از نقشی که در موفقیت شرکت داشته‌اند باخبر باشند. با این کار کسب و کار کوچک شما مزیتی مهم نسبت به شرکت‌های عظیم و بی‌روح پیدا می‌کند، و کارکنانتان نمی‌توانند به امید حقوق بیش‌تر به راحتی از کار کردن در آن‌جا دل بکنند.

  • ۹۸/۰۸/۰۴
  • عباس کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی