صنعت وتجارت

چطور مردی اقتصاد دان شویم

صنعت وتجارت

چطور مردی اقتصاد دان شویم

چه کسانی دردنیای اقتصاد موفق هستند

  • ۰
  • ۰

چطور درآمد دلاری در ایران داشته باشیم؟

17 ایده واقعی درآمد دلاری در ایران + مسیر دور زدن تحریم ها!

روش های کسب درآمد دلاری که در ادامه می‌گویم، معتبرترین روش‌ها هستند. در واقع اینها ایده‌هایی هستند که همین حالا هم تعداد زیادی از ایرانی‌ها از طریق‌شان درآمد دلاری دارند. بعد از این بخش هم به طور خلاصه در مورد ایده‌های کم‌تر محبوب و نه‌چندان معتبر کسب درآمد دلاری صحبت می‌کنم.

نکته مهم:

دوستان، مطمئنا من نمی‌توانم کل مسیر به دست آوردن درآمد دلاری از یک ایده را در این مقاله توضیح بدهم. بنابراین فقط در مورد هر ایده کمی صحبت کرده و شرایط و پیش‌نیازهایش را توضیح می‌دهم. بعد از آن اگر ایده‌ای مناسب‌تان بود برای درآمد باید به‌دنبال تحقیقات بیشتر باشید.

1_ کسب درآمد دلاری در ایران از گوگل ادسنس

 

چطور درآمد دلاری در ایران داشته باشیم؟ درآمد دلاری از گوگل ادسنس

گوگل دو نوع سیستم تبلیغاتی دارد. سیستم اول گوگل ادز است که در آن می‌توانید با پرداخت هزینه به این شرکت، وب سایت خودتان را در کلمات مختلف به صفحه اول نتایج جستجو گوگل برسانید. ما کاری با این نوع تبلیغات نداریم.

اما روش دوم تبلیغات، گوگل ادسنس نام دارد. در این روش، شما به عنوان کسی که یک رسانه اینترنتی پربازدید دارد، با گوگل قرارداد می‌بندید. در ادامه گوگل تبلیغ محصولات و خدمات مشتریانش را در وب سایت شما نمایش می‌دهد. بعد هم به ازای هر کلیکی که مخاطبان سایت‌تان روی این تبلیغات داشته باشند، هزینه‌ای به شما پرداخت می‌شود.

مثلا اگر شما یک وب سایت انگلیسی‌زبان در حوزه آموزش‌های موفقیت فردی داشته که روزانه 10 هزار بازدید دارد، ممکن است در ماه چند صد دلار درآمد کسب کنید که از طریق کلیک کاربران به دست می‌آید.

جالب است بدانید همین حالا خیلی از هموطنان متخصص‌مان در حوزه بازاریابی دیجیتال، در حال فعالیت در وب انگلیسی برای افزایش بازدید سایت و کسب درآمد دلاری از این طریق هستند.

2_ کسب درآمد دلاری در ایران از طریق فعالیت در یوتیوب

کسب درآمد دلاری در ایران از طریق فعالیت در یوتیوب

یوتیوب یکی از پربازدیدترین سایت‌های جهان و در واقع متعلق به شرکت گوگل است. این سایت در واقع یک سایت اشتراک‌گذاری ویدیو است. چیزی خیلی بزرگ‌تر از آپارات خودمان.

اگر اهل ساخت ویدیو هستید، می‌تواند موضوعی را آموزش بدهید، ویدیوهای طنز و سرگرمی بسازید و به‌طور کلی می‌توانید با یک ایده توجه مخاطبان را به ویدیوهای‌تان جذب کنید، پیشنهاد می‌کنم حتما به سراغ یوتیوب بروید.

اگر در این وب سایت یک کانال ساخته و بتوانید مخاطبان زیادی جذب کنید، یوتیوب در ازای هر تبلیغی که در میان ویدیوها به کاربران‌تان نمایش می‌دهد، پولی به حساب‌تان واریز خواهد کرد.

به طور معمول از یک کانال یوتیوب با بازدید بالا، می‌توان درآمدی بین 10 تا چند ده هزار دلار داشت. مخصوصا که بازدید ویدیوهای جذاب در یوتیوب بسیار بالاست و عملا ممکن است یک ایده خاص ساخت فیلم، درآمد دلاری هنگفتی برای‌تان داشته باشد.

به عنوان مثال الان در یوتیوب، افرادی مثل حسن ریوندی کانال‌های پربازدیدی دارند و از طریق این کانال‌ها درآمد خیلی زیادی به دست می‌آورند.

3_ درآمد دلاری در ایران از فارکس

 

درآمد دلاری در ایران از فارکس

با بورس آشنایی دارید؟ بورس ایران یک بازار مالی است. اما فارکس درواقع بزرگ‌ترین بازار مالی جهان محسوب می‌شود که حجم گردش روزانه پول در آن حتی گاها بیشتر از صدها میلیارد دلار است!

دقیقا مشابه بازار بورس که شما می‌توانید در آن با خرید و فروش سهام درآمد داشته باشید، در بازار فارکس می‌توانید درآمد دلاری به دست بیاورید. البته که برای فعالیت در این بازار، در ابتدا نیاز به یک سرمایه دلاری داشته و سپس دانش تخصصی می‌خواهید؛ دانشی که شما را برای خرید سهام مناسب راهنمایی کند. به‌طور کلی در بازارهای مالی از طریق این 2 روش می‌توانید درآمد داشته باشید:

◼️ خرید و فروش سهام کوتاه‌مدت برای به‌دست آوردن یک سود اندک،

◼️ خرید و فروش سهام در بلندمدت برای به‌دست آوردن سود بالا،

همانطور که گفتم هر دو اینها هم نیاز به داشتن تخصص و بودجه دارد. البته اگر تخصص کافی ندارید، شاید بتوانید با راهنمایی افراد متخصص در این بازار فعالیت کنید.

4_ کسب درآمد دلاری در ایران از فروش در آمازون

کسب درآمد دلاری در ایران از فروش در آمازون

آمازون در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است. در واقع دیجی کالا یک نسخه بسیار کوچک از آمازون محسوب می‌شود و اصولا به فروشگاه‌هایی مثل آمازون یا دیجی کالا، marketplace می‌گویند. مارکت پِلِیس آن فروشگاه‌هایی هستند که محصولات‌شان را دیگر افراد تامین می‌کنند و خودشان صرفا نقش واسطه را دارند.

این یعنی شما هم می‌توانید محصولات مورد نظر خودتان را در این فروشگاه‌ها به‌فروش برسانید. البته مبحث فروش در آمازون موضوع گسترده‌ای است که نمی‌توانم در این مقاله کامل توضیحش بدهم. اما به‌طور خلاصه روند فعالیت در آن به این شکل است که باید ابتدا محصولات مورد نظر را از شرکت‌های خارجی و مخصوصا چینی خریداری کرده، به آمازون فرستاده، آنها در سایت قرار بدهید و حالا برای افزایش فروش‌شان تلاش کنید. این فرآیند قطعا نیازمند بودجه اولیه است اما نه بودجه‌های چند صد میلیونی و خیلی زیاد.

5_ فروش آموزش برای به دست آوردن درآمد دلاری با کامپیوتر

 

فروش آموزش برای به دست آوردن درآمد دلاری در ایران با کامپیوتر

در سطح وب انگلیسی، سایت‌های آموزشی بسیار قدرتمندی وجود دارند. مثلا سایت یودمی که نسخه بزرگ‌تر سایت فرانش یا فرادرس خودمان است. روند کار یودمی به این صورت است که شما می‌توانید در آن ثبت نام کرده، آموزش مورد نظرتان را درونش قرار داده و سپس درآمدتان از فروش آموزش را برداشت کنید.

بنابراین اگر اهل آموزش هستید، به یکی از زبان‌های خارجی مسلطید و می‌توانید ویدیو آموزشی ضبط کنید، بهتر است به سراغ دنیای آموزش بروید.

درآمد دلاری از اینترنت و دنیای فریلنسری

 

درآمد دلاری در ایران از اینترنت و دنیای فریلنسری

فریلنسرها یا آزادکارها کسانی هستند که بدون حضور در یک شرکت فعالیت می‌کنند. مثلا الان که من دارم این مقاله را می‌نویسم، نه در شرکت بیشتر از یک نفر و در ساعات کاری، بلکه در خانه خودم هستم و ساعت 4 صبح است! من یک فریلنسرم.

کارهایی مثل برنامه نویسی، طراحی سایت، نویسندگی، تولید محتوا، ادیت ویدیو، ساخت موزیک و… از جمله مشاغلی هستند که به شکل فریلنسری قابل انجامند.

اما فریلنسرها از کجا پروژه می‌گیرند؟ ببینید، در سطح وب سایت‌هایی هستند برای متصل کردن فریلنسرها و کارفرماهایی که نیاز به تخصص این افراد دارند. مثلا در سطح وب فارسی سایت “انجام میدم” یا سایت “پونیشا” از جمله بهترین‌ها هستند.

اما در سطح جهانی سایت‌هایی مثل سایت فریلنسر، آپ ورک و دیگر سایت‌ها که در دوره درآمد دلاری معرفی شدند، از جمله بزرگ‌ترین سایت‌های فریلنسری جهان محسوب می‌شوند. پس اگر تخصصی دارید که می‌توانید آن را از راه دور انجام بدهید، یک ایده درآمد دلاری برای شما می‌تواند ثبت نام در همین سایت‌ها و فروش تخصص‌تان باشد.

مثلا طراح سایتی که در ایران به ازای هر سایت 2/3 میلیون تومان پول می‌گیرد، می‌تواند در این سایت‌ها بین 200 تا 1 هزار دلار بابت همان کار دریافت کند. عملا این یعنی درآمد 2 تا چندین برابری.

حتما بخوانید:👇

 فریلنسر یا آزادکار کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ایده درآمد دلاری در ایران از فروش عکس

 

ایده درآمد دلاری در ایران فروش عکس

نمی‌دانم چرا در ایران واقعا ایده کسب درآمد دلاری از فروش عکس هیچ موقع جدی گرفته نمی‌شود! برخلاف وب فارسی که در آن استفاده از تصاویر متعلق به دیگران اهمیت ندارد، در وب انگلیسی به حقوق سازنده اهمیت زیادی داده می‌شود.

مثلا اگر شما بخواهید در وب انگلیسی یک محتوا تولید کنید، یا باید عکس‌هایی دانلود کنید که حق کپی رایت ندارند (سازنده با استفاده شما مشکل ندارد) یا به سراغ سایت‌های فروش عکس رفته و تصاویر مورد نیاز را از آنها بخرید. معروف‌ترین سایت فروش عکس در وب هم سایت shutterstock است.

حالا شما می‌توانید به عنوان یک عکاس یا طراح، تصاویر مورد نظرتان را ساخته و در این سایت‌ها برای فروش قرار بدهید. به این ترتیب در ازای فروش هر عکس درآمدی به حساب‌تان واریز می‌شود.

درآمد دلاری در ایران از همکاری در فروش

به لطف سایت‌های فروشگاهی بزرگ، affilate marketing به یکی از مشاغل پردرآمد و جدید در دنیای وب تبدیل شده.

سایت های بزرگ فروشگاهی مثل آمازون و دیجی کالا از مسیرهای مختلفی مشتری جذب می‌کنند. از گوگل، از شبکه‌های اجتماعی و… . اما خب مثل اینکه اینها برای‌شان کافی نیست! به همین دلیل آنها روش جدیدی برای جذب مشتری به وجود آورده‌اند: همکاری در فروش یا affilate marketing.

روش کار هم به این صورت است که شما به کمک سایت یا شبکه‌های اجتماعی خودتان مشتریان را به این سایت‌ها فرستاده و در ازای هر فروش، پورسانت می‌گیرید.

برای کسب درآمد دلاری از این ایده، باید یک رسانه مثل سایت یا شبکه اجتماعی داشته باشید، در آن با محتوای جذاب مخاطب را جذب کنید و سپس آنها را به سایت اصلی مثل آمازون بفرستید. به این ترتیب در ازای هر فروش یک پورسانت دلاری می‌گیرید.

صرفا برای اینکه از درآمد این ایده دلاری مطمئن‌تان کنم، باید بگویم همین حالا بیشتر از 10 ها سایت در وب انگلیسی و فارسی صرفا برای همکاری در فروش ساخته شده و درآمدهای واقعا بالایی دارند.

درآمد دلاری در ایران از فروش افزونه و قالب وردپرس

همین حالا در مارکت‌های فروش قالب وردپرس، قالب‌هایی با قیمت بیشتر از 40 دلار هستند که نزدیک به 300 هزار با خریداری شده‌اند! این یعنی بیشتر از 10 میلیون دلار…

وردپرس به‌نوعی یک سیستم سایت‌ساز است و هر کسی با کمی آموزش می‌تواند با کمک وردپرس یک سایت با قابلیت‌های زیاد و ظاهر دلخواه داشته باشد. حالا کاربران وردپرس برای ساخت ظاهر مناسب، باید قالب وردپرسی بخرند و همینطور برای اضافه کردن قابلیت‌های بیشتری به سایت‌شان، نیازمند افزونه‌های وردپرسی هستند.

پس شما می‌توانید یک تیم برنامه نویسی جمع کنید، با شناخت نیاز مخاطبان قالب‌ها و افزونه‌های مناسب ساخته و آنها را برای فروش دلاری در سایت‌هایی مثل تم فارست قرار بدهید.

چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟ دیگر ایده های درآمد دلاری

همانطور که بالاتر هم گفتم، در این مقاله ابتدا بهترین ایده های کسب درآمد دلاری را به شما معرفی می‌کنم، سپس به‌طور خلاصه ایده‌های کم‌تر استفاده شده را توضیح می‌دهم. راستش را بخواهید ایده‌هایی که پایین می‌نویسم را به هیچ عنوان نه تا الان تست کرده‌ام و نه کسی را می‌شناسم که از طریق‌شان درآمد خوبی داشته باشد. اما در هر حال وظیفه دارم به شما معرفی‌شان کنم:

  1. فعالیت در سایت‌های پرسش و پاسخ: سایت‌هایی مثل Maven و JustAnswer به افراد در ازای پاسخ دادن به سوال کاربران دستمزد می‌دهند.
  2. کسب درآمد دلاری از نظر دادن: سایت‌هایی مثل Pinecone Research و Swagbucks در ازای ثبت نظر به کاربران پول می‌دهند.
  3. کسب درآمد از مشاهده ویدیو: سایت‌هایی مثل Swagbucks و InboxDollars به کاربران در ازای مشاهده ویدیوها دستمزد می‌دهند.
  4. درآمد دلاری از شنیدن موسیقی: سایت‌هایی مثل Slicethepie و MusicXray در ازای شنیدن موسیقی‌ها به شما دستمزد دلاری می‌دهند.
  5. درآمد از بررسی اپلیکیشن: سایت‌هایی مثل Usertesting و Beta Family در ازای نصب و بررسی اپلیکیشن‌های مورد نظرشان شده به شما دستمزد می‌دهند.
  6. درآمد از سایت‌های کلیکی: سایت‌های تبلیغاتی زیادی در سطح وب هستند که در ازای کلیک شما روی تبلیغات، برای‌تان دستمزد در نظر می‌گیرند.
  7. درآمد از استخراج ارز دیجیتال: خیلی از سایت‌ها به شما اجازه می‌دهند با رایانه خودتان ارز دیجیتال استخراج کرده و مقدار کمی دستمزد بگیرید.
  8. درآمد از کوتاه‌کننده‌های لینک: می‌توانید به بهانه‌هایی مثل دانلود فیلم و فایل، مخاطبان را به سایت bit.ly یا دیگر کوتاه‌کننده‌های لینک فرستاده و در ازای بازدید آنها درآمد داشته باشید.

چطور در ایران درآمد دلاری داشته باشیم؟ مسیر دور زدن تحریم

متاسفانه اغلب شرکت‌های خارجی افراد ساکن در ایران را تحریم کرده‌اند. به همین دلیل باید به‌خوبی با مسیر دور زدن تحریم ها آشنا باشیم

خب، به عنوان بخش آخر مقاله به سراغ مسئله مهم دور زدن تحریم‌ها می‌رویم. ببینید، به طور کلی اغلب سایت‌هایی که می‌توانیم از آنها برای کسب درآمد دلاری استفاده کنیم، ما ایرانی‌ها را تحریم کرده‌اند. البته آنها مشکل‌شان با ملیت ایرانی ما نیست. بلکه آنها با افراد ساکن در ایران مشکل دارند.

پس چطور باید به فکر درآمد دلاری باشیم وقتی از طرف دنیا تحریم شده‌ایم؟ خب اینجاست که باید مسیرهای دور زدن تحریم‌ها را یاد بگیریم. شما راهکاری نیاز دارید که به سایت‌های مورد نظر مثل یوتیوب، سایت‌های فریلنسری و… ثابت کنید در ایران ساکن نیستید. خب اولین قدم، تغییر دادن ip اینترنت است که به کمک یک فیلترشکن قدرتمند یا vps امکان پذیر است.

اما قدم دوم به دست آوردن مدارکی است که ثابت کند ما در ایران ساکن نیستیم. این مدارک کمک می‌کند بتوانیم در سایت‌های مورد نظر برای کسب درآمد دلاری ثبت نام کنیم.

به‌طور کامل این موضوع در دوره درآمد دلاری توضیح داده شد اما به‌شکل خلاصه راهکارها اینها هستند:

  1. کمک گرفتن از یک آشنای ساکن خارج کشور،
  2. خرید خدمات سایت‌های داخلی برای دور زدن تحریم مثل سیم کارت خارجی، مکان فیک و…

در این بین راحت‌ترین راهکار وجود یک آشنای خارج از کشور است اما در هر حال اگر چنین شرایطی ندارید، راهکار بعدی هم در این زمینه کارساز است.

وقتی همه درها بسته است!

ممکن است شما کسی را در خارج از کشور نداشته باشید که بتوانید به کمکش در سایت‌های خارجی برای کسب درآمد دلاری ثبت نام کنید. همینطور ممکن است نتوانید از سایت‌های ایرانی که در این مسیر راهنمای شما هستند هم به دلیل قیمت‌ بالای خدمات کمک بگیرید.

پس راهکار چیست؟ پیشنهاد من در این شرایط برندسازی است! اگر تخصصی دارید که می‌توانید از طریق فروش آن درآمد کسب کنید، کمی زمان بگذارید، در اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب یا هر رسانه دیگری یک کانال بسازید، از طریق تولید محتوای انگلیسی مخاطب جذب کرده و سپس خدمات‌تان را به‌فروش برسانید. فرآیند دریافت دلار و تبدیل آن به ریال هم کار آسانی است که سایت‌های پرداخت ایرانی برای‌تان انجامش می‌دهند.

  • ۰۱/۱۱/۱۰
  • عباس کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی