صنعت وتجارت

چطور مردی اقتصاد دان شویم

صنعت وتجارت

چطور مردی اقتصاد دان شویم

چه کسانی دردنیای اقتصاد موفق هستند

  • ۰
  • ۰

چگونه هم در کار موفق باشیم و هم در زندگی شخصی؟

شاید کارآفرین خیلی موفقی باشید، اما به قدری در زندگی شخصی تان لنگ بزنید که شبها تا دیروقت سر کار بمانید و رغبتی به خانه رفتن نداشته باشید. اگر می‌خواهید در زندگی شخصی خود نیز مانند زندگی حرفه ای تان موفق باشید، این مهارت را نیز به موازات مهارت کاری تان پرورش دهید. کسب و کار به قدری برای کارآفرینان جذابیت دارد که معمولا در آن غرق می‌شوند. پس اگر برای کسب و کارتان business plan دارید، وقتش رسیده که یک برنامه نیز برای زندگی شخصی تان بریزید:

۱. هر روز صبح زمانی را به خودتان اختصاص دهید

خیلی وسوسه انگیز میباشد که در ابتدای صبح، ابتدا سراغ کار رفتن بروید ولی بسیاری از مدیران  کسب و کارها، یاد گرفته اند که شروع کردن صبح با اختصاص دادن  زمانی برای  خودشان و تمرین کردن و ورزش کردن در اول صبح، ساده ترین راه برای  شروع یک روز کاری شلوغ میباشد. حال ممکن است اول صبحتتان را با یک پیاده روی ساده  شروع کنید یا یک تمرین ساده ی یوگا. این زمانهای غیر کاری یه مدیران تجارت و کسب و کار یادآور میشود که سلامتی آنها برای شروع یک روز کاری، بسیار مهم میباشد.

۲. برای تعطیلاتتان برنامه ریزی کنید

ممکن است به نظر عجیب برسد  که برای تعطیلاتتان برنامه ریزی کنید ولی مدیران این را میدانند که اگر موردی  را در تقویم ننویسند پس آن مورد اتفاق نمی افتد. زمان تعطیلی منظم، شما را از داشتن حس منفی نسبت به شلوغی وظایف کاریتان دور میکند و همچنین  به خلاق شدن ذهن شما هم کمک میکند.

۳. زمان دقیق استخدام نیروی جدید را مشخص کنید

بسیاری از کسب و کارهای کوچک تمایل به این دارند که همه ی کارها را باید به طور کامل  انجام دهند، با اینکه  منطقی  درست و مناسب میباشد ولی برای همه زمانها صدق نمیکند. اینکه بدانید چه زمانی مناسب استخدام کردن نیروی  موردنظر میباشد ارتباطات و عقلانی اندیشی شما هم قویتر میشود.

۴. یک فعالیت خارج از کارتان پیدا کنید

زمانی که شما سر کارتان نیستید، به دنبال راه هایی باشید که به اجتماعتان برگردید یا فعالیت های دیگری انجام دهید. مثلا عضو کتابخانه یا باشگاه ورزشی شوید،که  این چالش های فیزیکی یا ذهنی نه تنها برای بدن و مغز شما مفید می باشد بلکه در انعطاف پذیری کاری شما هم میتواند مفید باشد.پس زمانی که شما خودتان را درگیر جامعه و فعالیتهایش میکنید، متوجه می شویدکه چیزی بالا تر از زندگی کاری هم وجود دارد که زندگی شخصی شما را می تواند رشد دهد.

۵. کتاب بخوانید

اگر کتاب خواندن را به طور منظم جز برنامه های روتین زندگیتان قرار دهید این نشان میدهد که دایم در حال یادگیری هستید واگر این یادگیری در مورد تجارت یا کسب و کارتان باشد، مهارت خواندن و نوشتن شما به طور همزمان افزایش پیدا میکند، علاوه بر این کتاب خواندن باعث میشود که ذهن شما خلاق شود . از آنجاییکه ما هر روز ذهنمان درگیر وظایف کاریمان است کتاب خواندن به استراحت مغزی ما کمک میکند.

برگرفته از

  • ۹۸/۰۷/۰۹
  • عباس کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی