پرشیا دایجست - شورای جهانی صنایع دستی به دنبال آن است که با معرفی یک موسسه بینالمللی تجارت الکترونیک، اقدام به معرفی و فروش آثاری که مهر اصالت دارند بکند.
بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ایران در گفتگو با مهر با اشاره به این که یکی از مشکلات اساسی در زمینه صنایع دستی، بازاریابی جهانی و تجاری سازی است، گفت: در اجلاس اخیر آسیا و اقیانوسیه که در کویت برگزار شد، اعضا به این نتیجه رسیدند که موسسات بینالمللی را در ارتباط با تجارت الکترونیک معرفی کنند تا آثاری که موفق به دریافت مهر اصالت شورای جهانی صنایع دستی شدهاند، معرفی و به فروش برسند.
وی ادامه داد: هند، چین و ایران، موسساتی را معرفی کردهاند تا به ارائه و فروش آنلاین آثار فاخری بپردازند که در غرب آسیا و اقیانوسیه تولید میشود.
معاون صنایعدستی ایران با اشاره به ضعف بخش خصوصی ایران در این زمینه گفت: نمایندگان ما در بخش خصوصی به ویژه در زمینه موسسات بینالمللی فروش الکترونیک و تجاریسازی، نمیتوانند با برخی اعضای شورا چون هند و چین رقابت کنند. برای مثال گردش مالی سایتی چون «علی بابا» در یک روز با همه فروش سالانه ما برابری میکند.
به گزارش پرشیا دایجست پیش از این یکی از مسئولین صنایع دستی گفته بود: ایران رتبه نخست تولیدات صنایع دستی در جهان را در اختیار دارد اما در بحث ارزآوری از هنر، بعد از چین و هند رتبه سوم را دارد.
به گفته مسئولان فقدان راهبرد مناسب در حوزه بازاریابی باعث شده که هنرمندان و بازارگانان ایران نتوانند متناسب با شان و منزلت صنایع دستی ایران در بازارهای جهانی ورود پیدا کنند.